zaterdag 16 juni 2012

Kleine taartjes met grootse vragen!

Hallo!

Een bevriend collega zocht nog een originele manier om "de peter - meter vraag" te stellen aan de gelukkigen, nu ze zwanger is van haar eerste ukje. Toch leuk om dit met een taartje te doen? Ik vond het alvast erg plezant om ze te maken vandaag!

Het werden twee vanillebiscuits gevuld met een laagje pralinébotercreme. De bovenkant kreeg een laagje ganache. Die liet ik wat over de rand lopen, zodat ik met chocoladestokjes de rand kon vormen. De stokjes bleven vanzelf plakken dankzij de ganache, maar voor de zekerheid deed ik er nog een lintje omheen. Geeft het geheel meteen een feestelijke toets.

De "belangrijke vragen" maakte ik met letters uit suikerpasta, en ook het baby'tje is gemaakt uit suikerpasta. Eerlijk: geen geboetseer dit keer (zo gedetailleerd zou ik nooit krijgen!) maar wel gebruik gemaakt van een malletje van First Impressions. Die zijn mooi en supermakkelijk om te gebruiken, meer info vind je op de website van FI.

Hier kan je enkele foto's van de taartjes zien:






Smakelijke groetjes!
de Bakmadam

5 opmerkingen:

  1. Wat een mooie taarten, en heel origineel

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bedankt Laura & Tio! Nu maar duimen dat de toekomstige peter en meter ja gezegd hebben, maar ik ben er redelijk gerust in :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. En ze hebben ja gezegd...:-)
    Ze stonden beiden versteld van je kunsten, Eef!
    Nog eens merci!

    BeantwoordenVerwijderen