donderdag 1 maart 2012

Taartje en cupcakes met logo

Hallo daar!

Vandaag heb ik me kunnen uitleven met een taartje en cupcakes voor een lieve ex-collega van me. Het taartje en de CC's hebben het logo van haar nieuwe werk gekregen. Dit is geprint met een foodprinter en dus ook eetbaar (is geprint op icing sheets, die je ook kan laten uitharden - je kan er meer over lezen op o.a. de site van www.deleukstetaarten.nl).
Het is de eerste keer dat ik een taartje met openslaande punten gemaakt heb: even logisch nadenken hoe dat moest met die kleuren van de fondant, zodat ze juist zitten aan de binnen- en buitenkant! Maar wel een speels effect:


De kleuren van de suikerpasta zijn uiteraard gebaseerd op het logo. En de smaken: taartje is biscuit, gevuld met een laagje framboos/bosbes confituur en afgesmeerd met botercreme. Voor de cupcakes maakte ik een vanillebeslag met bakvaste chocoladebolletjes en een botercreme met een bananensmaakje.

groetjes!
de Bakmadam

Geen opmerkingen:

Een reactie posten